Te-ai săturat de nazurile angajatorilor, ca șefii să te țină sub papuc, să-ți tot promită marea cu sarea iar asta să nu ducă nicăieri? Poate că ai luat în considerare varianta de a fi propriul angajat. Poate că te-ai gândit la freelance. Dar și aici pentru ca totul să fie în regulă, ai nevoie de acte, de o firmă a ta și de un sistem de facturare online. Doar nu vrei ca ANAF să te găsească în neregulă încă de la început, nu-i așa?
Dacă ăsta e visul tău – să fii propriul șef, să călătorești unde ai chef și să lucrezi pe oriunde te prinde dorul, trebuie să ai în vedere că nu tot ce zboară se mănâncă
Sună foarte bine totul și nu vreau cumva să te descurajez, nici gând, doar că trebuie să fii realist. Atunci când te vei lansa pe piață ca freelancer, prestator de servicii sau furnizor de produse, oricare ar fi scopul tău – trebuie să știi că va fi și greu. Mai ales la început.
Nimeni nu-ți poate spune asta mai bine decât cei care au trecut deja prin asta și au deja experiența lucrului prin forțe proprii, și nu doar experiența vieții. Așadar, înainte de a te arunca cu totul înainte, ia-ți timp și pune cap la cap toate informațiile pe care le ai. Iar întrebările la care nu ai găsit un răspuns așterne-le pe hârtie sau în telefon la notițe și începe să le adresezi cui trebuie.
Știai că în 2024 este obligatoriu un program de facturare online prin care să treacă toată evidența actelor tale importante?
Nimeni nu se naște învățat. Nici măcar oamenii de afaceri de succes din ziua de azi. Deși pare că dintotdeauna au stat în puf și în roze, nu e deloc așa. Au lucrat pentru alții, apoi pentru visul lor, dar nimănui nu i-a fost simplu la început. Lumea antreprenoriatului e vastă, grea, dar cu adevărat – și satisfăcătoare. Mai ales atunci când totul merge ca uns. Însă până la succes mai e cale lungă și multe bariere de trecut.
În primul rând îți înființezi o firmă. Stabilești un nume pentru business și treci prin toată birocrația de care e nevoie pentru a avea actele necesare prin care atești că nu mai ești angajat, ci că ești freelancer – propriul stăpân. Te gândești la un sediu, poate fi chiar și acasă la tine. Mergi la ANAF să depui ce e de depus, faci cerere pentru o semnătură personalizată pe care să o folosești mai apoi pe toate documentele de semnat.
În prezent, ai nevoie de o platformă de facturare online care să integreze toate actele și facturile tale
Cauți pe cineva experimentat în domeniul contabilității pentru a te ghida în ceea ce trebuie să faci privitor la facturi. Te înscrii pe o platformă de facturare online pentru a ține evidența ușor a tot ceea ce vei presta și factura. Aceste lucruri nu trebuie luate neapărat în ordinea precizată de mine. Însă trebuie să ții, printre altele, cont și de ele.
În ceea ce privește ultima parte amintită – platforma de facturare online – aici e vorba în ultima vreme de eFactura, care e obligatorie și necesară pentru ca totul să meargă ca pe roate și să fie verificat de cei de sus, pentru a fi în regulă cu plățile și taxele din încasările tale. Cine te poate ajuta din acest punct de vedere? StillCo – firma de dezvoltare soluții software și soluții corporative personalizate.
Ține minte acest nume, intră pe site și vezi cum și de ce te poate ajuta în drumul tău spre succes!
Contact:
office@stillco.ro
+40336390000